Umrah

Umrah

Tuesday, July 3, 2012

4 Barang Special Kami

Seperti James Bond pergi berjuang, Kami pun membawa pelbagai alat gajet utk kegunaan di bawa ke Umrah.




Kerusi Roda yg ringgan

Harap jangan buat mcm ni.. kat kampung tak apa...







Alat repair 

Spanar hidup kot , swiss knife , garfu 
setakat ni yang aku terfikir

Top Overhaul

Kerusi roda ibu saya telah di top overhoul oleh Toyota Service Batu Pahat oleh adik saya. Bering semua dah tukar... kot...


Botol Spray Wuduk


Back up plan.. kalau terkucil angin, pulak tu tempat wuduk jauh terutamanya wanita berumur, benda ni paling bagus dibawa. RM4 aje. Kalau gaji ribu-ribu , huh..sepuluh pun boleh beli... akhs... aku keja sendiri... income x tentu. tu yg beli sebiji aje... itu pun fikir 10 kali.. he.. he..

Ni aku ambik dari blog org lain. sila rujuk utk detail.


Buku Doa / Kitab


Kebiasaannya Travel agency bagi buku doa dan cara ibadah Umrah tapi saya cadangkan beli sendiri yg ringkas dan yang lengkap. Mengikut kekuatan dalaman masing masing... Saya beli  CD Ustaz Daud Che Ngah kerana detail bacaan doa pun banyak. Rajinkan diri ke kedai buku yg banyak jual buku agama... Beli ori tau...! 

Kaca Mata Hitam

Bagi nampak hensom dan lebih bergaya. Cahaya di sana panas terik dan sangat silau. Jadi mata cepat letih dan kadang-kadang senang jadi pening kepala. Ditambah lagi lantai masjid pula marmar putih. Fuh... kalau kat sini dapat cendol.. pergh... Boleh bergaya lebih masa ziarah. Nanti gembala unta nampak.. pasti tertawan.. kasi touch up sikit ..aww

Barang lain Biasa tu

Ubat Batuk, Uncang Kasut, sepentot lain- lain tu cari sendiri... 

Anta fikir la sendiri... !

No comments:

Post a Comment